dinsdag 25 mei 2010

Wat kost een mailing naar 460.000 mensen?

Wat kost een mailing naar 460.000 mensen? Ik schat zo'n half miljoen euro. Een vraag voor ons, maar een weet voor de KRO. Die heeft op kosten van de Nederlander haar leden ongevraagd een stemadvies gegeven. En dat stemadvies is geen PVV en geen GroenLinks. Dat deed de KRO omdat tv- en radioprogramma's in gevaar zouden komen als PVV of GroenLinks aan de macht komen.

Uiteraard komt dit bij Wilders in het verkeerde keelgat. En daarbij ook bij heel wat andere mensen. Het is sowieso de vraag of de KRO een stemadvies mag geven. Daarnaast is het de vraag of zij daarvoor ons geld mag gebruiken om zo'n grote en dure mailing te doen. Wilders vindt dat demissionair minister Rouvoet van Onderwijs hiertegen in actie moet komen en de KRO moet corrigeren. GroenLinks laat ook merken hier niet blij mee te zijn.

3 opmerkingen:

Kimberly zei

Geld komt niet alleen van de subsidie, maar ook van de leden betalingen. Daarnaast is de ophef die, vooral Wilders maakt, een vat olie op het vuur van de KRO.

Door alle commotie weten nu veel meer mensen dat je niet op PVV zou moeten stemmen. En die gratis extra reclame kost niks.

Dank je Geert. Ik weet door deze inbreng van jou dat ik geen PVV moet stemmen.

Eagle

The BlogKing zei

@Kimberly
Had je dat anders wel gedaan?!

Bloemenman1960 zei

Ik weet door deze inbreng dat ik ook geen lid wordt van de KRO