maandag 11 oktober 2010

Roken op het terras mag wat mij betreft ook verboden worden. Misschien gaat John Dalli me helpen!


Mij maakt het niet uit dat een ander rookt, maar ik wil er geen last van hebben. Ik ben blij dat in restaurants niet meer gerookt mag worden. Ik vond het gewoon goor dat iemand zijn rook uitblies richting mij terwijl ik iets lekkers aan het eten was.


Wat mij betreft mag het rookverbod ook nog op de terrassen gaan gelden. Afgelopen zomer wilde ik nog wel eens iets op een terrasje eten, maar daar wordt de smakelijk hap nog wel regelmatig verpest door een sigarettenwalm. Ik had echt het idee dat het mooie weer op de terrassen voor de rokers was en de niet-rokers mochten er niet van genieten. Die hadden hun rookvrije plekje alleen maar binnen.


Misschien komt er een verbod want nu we in Nederland al recht hebben op een rookvrije werkplek, komt Europees Commissaris John Dalli van Volksgezondheid met strenge maatregelen om het roken verder terug te dringen. Hij wil dat sigaretten minder schadelijke en verslavende stoffen gaan bevatten. En hij overweegt het kopen van sigaretten te ontmoedigen door te bepalen dat ze niet meer zichtbaar uitgestald mogen worden in een winkel en dat de verpakkingen zo onaantrekkelijk mogelijk ogen.

9 opmerkingen:

Marinus zei

Wel consequent blijven he! Als het buiten regent of vriest is het slechte weer immers ook voor de rokers, dus waarom niet ook het mooie weer?

wal zei

Jaarlijks ongeveer 10.000 doden en meer dan 100.000 zwaargewonden op de Europese wegen bij ongevallen veroorzaakt door alcohol. Meer dan hoog tijd dat alcohol volledig verboden wordt in de horeca.

A.J. zei

Ik wil een verbod op voortplanting voor alle mensen met een IQ < 130. Ook wil ik de 'productie' en handel in vlees verbieden alsmede het gebruik van proefdieren en het dragen van parfum. Religie moet ook uitgebannen worden.

erik zei

Je kan wel klagen over het tabaks gebruik van je mede mens maar rij je zelf toevalig geen auto? Wat betreft lekker eten op een teras of ergens binnen vraag 1= waar dan vraag 2= mooi weer waneer dan en de laatste 3= wel eens gerookte zalm gegeten is ook erg giftig.
Een blije niet roker die houd van mensen zo als ze zijn. groetjes Nederland van Erik Klein

De Wandelaar zei

Ooit ik ben geweest in club waar vrouwen allerlei truukjes doen met hun vagina. Een truukje ervan is roken met kut. Wat te doen in dit geval? Deze truuk is zo goed maar zou met nieuw regels niet meer kunnen? Straks mogen bananen ook niet meer! Banaan wel in mond maar niet in kut? Is toch ook belachelijk!

Anoniem zei

roken is vies,smerig en vooral overbodig.Het is lachwekkend te zien op vliegvelden als voorbeeld,hoe mensen in de rij staan om een rookhok in te mogen,zielig gewoon.Ze roken liever dure sigaretten,dan het geld te besteden aan hun kids.

Anoniem zei

Veel mensen komen niet uit met hun geld.Mijn advies:stop met roken,scheelt duizenden euro's p/j.
Ook voor de gezondheidszorg is het eerlijker,je hebt keuze!

Anoniem zei

Rookhok in- rookhok uit- ja daar komt een walm- komt een walm- komt een walm.Mensen gaan trillen,wanneer ze ff niet mogen roken.Ze worden eng op hun maag,krijgen allerlei klachten,impotentie,afgezakte kousen en borsten.

Anoniem zei

U bent beledigd,goed,prima,denk er maar over na!Ga maar uitvluchten zoeken,of zaken door elkaar halen,maakt niet uit.Ugge Ugge Ugge Ugge Ugge,het stikt niet van de muggen,je hebt een klaplong