woensdag 26 januari 2011

Nieuw! Bel-me-nu-niet, bel-me-nooit-register

Ja was het maar waar. Een landelijk register waarbij je kunt opgeven dat je niet gebeld wilt worden door allerlei commerciële of niet commerciële bedrijven. Er is een register waarin veel nederlanders al staan omdat ze 's avond gewoon rust willen ipv telefoontjes van opdringerige verkopers die jouw op een slinkse manier iets willen verkopen. Iedereen die dat al een keer heeft meegemaakt, zal inmiddels wel gehoord hebben van het bel-me-niet register. Velen hebben zich daarvoor al aangemeld. En het werkt voor een groot deel. Maar nog niet helemaal.

Bedrijven weten het register te omzeilen via gegevens die ze in handen krijgen via online prijsvragen of via enquêtes, aldus de OPTA. Ze mogen alleen bellen, als de consument daar zelf om vraagt. Ook mogen ondernemers hun eigen klanten telefonisch benaderen, maar niet zonder hen te wijzen op het bestaan van het register.

Ik stel voor dat er een nieuw register komt: Het Bel-me-nu-niet-bel-me-nooit-register!

Geen opmerkingen: