maandag 5 maart 2012

Koffie wordt steeds duurder. Goedkopere koffie capsules voor Nespresso koffiemachines zijn nu te koop. Eindelijk zijn er alternatieven voor de Nespresso koffiecups!

Nespresso

Goedkope koffie capsules voor Nespresso koffiemachine
We willen als Nederlanders graag lekker koffie, zelfs bij de IKEA weten ze dat. Voor velen is dat niet de Senseo koffie of koffie uit een luxe Jura espresso koffiemachine, maar de koffie van Nespresso.


De koffie uit de capsules, de bekende gekleurde cupjes. De cupjes die door George Clooney worden gebruikt. Inmiddels is duidelijk dat koffie goed is voor de prostaat. Meer koffie drinken omdat het goedkoper is, is een risico, zeker als je van zoete koffie houdt. Let op met zoetjes!

Nespresso capsules

Tot nu toe was het alleen maar mogelijk om capsules te gebruiken van Nespresso die online besteld konden worden of in winkels gekocht konden worden zoals de Bijenkorf . De capsules van Nespresso kosten afhankelijk van de smaak tussen de 32 en 37 eurocent.

Nespresso what else? Goedkope Nespreso capsules

Douwe Egberts capsules

Vanaf vandaag is het mogelijk om capsules van Douwe Egberts te kopen. Douwe Egberts start daarmee een ware koffiecapsuleoorlog met Nespresso. De capsules van Douwe Egberts zijn goedkoper dan die van Nespresso. Het verschil is twee tot zeven cent, afhankelijk van de koffiesoort.

Waar het ons om gaat is natuurlijk wat de lekkerste EN goedkoopste koffie is. De tijd zal het uitwijzen.

In Frankrijk liggen de zogeheten L'Or Espresso-capsules al sinds april in de schappen. In acht maanden tijd gingen er 90 miljoen capsules over de toonbank. "Het gaat daar als een tierelier", aldus een zegsvrouw van Douwe Egberts.

36 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet te drinken die DE, heb de hele doos retour gestuurd. Dan maar een paar cent meer voor goede koffie!

Anoniem zei

De Nespresso-cups van DE smaken net als hun Senseo. Haalt het niet bij de echte.

Anoniem zei

Sinds kort ook gekocht en idd smaakt alsof je een senseo drinkt! :-(
Jaggg nee geef mij maar de enige echte Nespresso! Verschil van 5-7 cent per kuipje is eigenlijk weinig goedkoper dus de keuze is voor mij snel gemaakt! Nespresso mmmmmmm..

Anoniem zei

Bedankt voor de tip, wilde ze ook proberen, Maar niet dus. senseo is jakkie.

Anoniem zei

één keer geprobeerd, maar dat was meteen de laatste keer.

Anoniem zei

Gekocht, maar prijstechnisch niet veel verschil. Smaakt anders. Doe het niet weer denk ik, DE kopen.

Anoniem zei

Ik vind de prijs van 3,09 voor 10 cups geen reden om over te stappen en als ik de reactie zo lees ook zonde om uit te geven.

Anoniem zei

Als ze ook met meer sortering komen, sterkte verschillen, grote en kleine kop koffie, latte, expresso én goedkoper zijn dan nu, dan wil ik het wel een keer proberen.

Anoniem zei

Maar misschien dat Nespresso nu ook haar cups via de supermarkt gaat aanbieden? Dan is het toch nog ergens goed voor geweest.

Sofie zei

amai, zoveel slechte reacties over die DE, had ik niet verwacht. Heb hem zelf nog niet geprobeerd. Maar voor bedrijven blijft het wel duur hoor die nespresso.. ik vind dat telkens een hele kost om te budgeteren + er wordt steeds meer gedronken. Ik tracht een grote automaat aan te schaffen, die espresso is ook goed lees ik hier, en voordeliger !!!: http://www.koffie-machine.be/de-perfecte-espresso-met-een-koffieautomaat-2#more-374

Anoniem zei

daar gaan ze weer. Iedere keer hetzelfde typische Nederlandse liedje. Altijd maar weer op de lagere prijs afgaan, zodat de concurent alleen zijn marktaandeel terug kan winnen door goedkoper dan DE te worden en dus een weer mindere kwaliteit in de capsules te stoppen. Willen mensen nou nooit eens gewoon de prijs voor kwaliteit betalen? Of moet het net al met kip, waar de meeste supermarkten (omdat de gemiddelde Hollander koopt waar alles het goedkoopste is) alleen maar gore legbatterijkip verkopen waar zelfs mijn kat jankend bij wegrend en al diaree krijgt van de geur? Ga eens in een ander land (hier zijn ze haast niet te vinden) een echte scharrelkip eten, je weet niet wat je proeft. Dus aub gewoon Nespresso blijven kopen zodat Nespresso niet gedwongen wordt de kwaliteit te verlagen om zo qua prijs mee te kunnen doen.
De Hollander moet eens ophouden zichzelf altijd maar rotzooi te laten eten/drinken door verkeerde zuinigheid!
met vriendelijke groeten van ookneen Hollander (die wel wat wil betalen voor goed voedsel)

Anoniem zei

Ondanks de slechte reacties toch de DE geprobeerd.
Het viel inderdaad tegen, Nespresso is veel lekkerder.
Vind het wel jammer omdat het wel handig is om de capsules in een supermarkt te kunnen kopen.Wat de prijs/smaak betreft; kan ik alleen maar zeggen dat de overstap niet loont.Je kan ook zeggen dat Nespresso niet duur is als je ziet wat voor een entourage, service, winkels, koffie keuze, specials ze hebben en over de reclame maar te zwijgen. Sorry D.E. smaak wint.

Anoniem zei

Goedkoper?
Scheelt 3 cent per cupje
3 cent waar hebben we het over en idd niet te zuipen
of er een koffieboer in je bek staat te pissen
DE is de reden geweest OM over te stappen naar een echte bak zoals Nespresso

ik snap niet als iemand zegt "ik vind het wel makkelijk dat je het in de supermart kan kopen"

internet bestelling plaatsen en het word thuis afgeleverd
Eh.... wat wil je nog meer ??

Anoniem zei

@7 juni 2011 14:45 Misschien is het onhandig dat je thuis moet zijn....

Anoniem zei

Kwaliteit verloochent zich niet dus blijf bij Nespresso. 3 smaken van DE geprobeert. Alle doosjes opgemaakt omdat je misscheien even moet wennen. Maar helaas, het lijkt net Senseo. Die paar centen meer voor Nespresso is meer en meer dan waard.
Ik begrijp de reacties van de mensen ook niet die Nespresso via de supermarkt willen kopen. In de grote steden kan je Nespresso in de winkel kopen en als dat te ver is, dan bestel je via internet. Je hebt de koffie binnen 1 of 2 dagen in huis. Gratis vanaf 200 cups en die cups blijven zeer lang perfect. Ze moeten er een datum opzetten tot wanneer ze de kwaliteit garanderen. Maar ze zijn na die datum nog minimaal 3 jaar goed. Luchtdicht verpakt in de aluminium.
En tegenwoordig is niemand meer thuis voor pakjes. Dus ligt het bij de buren of moet je ff ophalen in een "postkantoor" En die zitten nu vaak in de supermarkt. Hebben jullie toch je zin :)

De Haagse Koppen zei

Je kunt mensen die zo veel schrijffouten aaneen rijgen nooit helemaal serieus nemen. Nespresso is geen koffie maar een concept met aandeelhouders. En die bepalen de prijs, op basis van de meerwaarde. Niet het pure product. Weet je wat lekker betaalbare koffie is? Mooie espresso uit een speciaalzaak, gezet met een echt goede en dus dure machine. Maar ja, mensen willen liever het gemak en een prijzige George Clooney.

senseofan zei

Het lijkt er verdacht veel op dat veel reacties van een en dezelfde persoon komen met veel aandelen in Nestlé

Rob Muller-Rotterdam zei

Ben een fervent (goede-)koffie liefhebber. Drink als snelfilterkoffie altijd Jacobs Kronung (Duitse krachtige koffie). Verder (piston-)espresso app. dit met verschillende soorten espressokoffie.
Daarnaast, en daar gaat het hier om, veelvuldig gebruik makend van mijn Nespresso app. En dan alleen de krachtige soorten. Uitstekende koffie! DE geprobeerd, mijn beoordeling hierover? EEN SLAP AFTREKSEL VAN NESPRESSO!

Anoniem zei

vind het net senseo
nespresso is het prijsverschil waard lekkerekoffie
van d.e. heb je ook veel afval

Anoniem zei

Noem mij een Hollander als je wilt maar ik zou net bestellen en zie ineens dat de cups 6% duurder zijn geworden. Dat is een beste inflatie.

marctopper zei

In december komt Ita Caffe Group uit Zwiterland met koffiecapsules die in alle bestaande espresso apparaten passen. Ze worden verkocht voor 55% onder de Nespresso prijzen.....

Roderick zei

Veel inhoudsloze reactie gelezen. U vind Nespresso duur. Dure boetieks in de Beijenkorf, online bestelportal met levering aan huis, George Clooney in de reclamecampagne... Als u het mij vraagt is Nespresso in verhouding spotgoedkoop. Of,.. nee het zal toch niet,.. jawel, die bonen die ze inkopen kosten geen drol. die zijn van dezelfde kwaliteit als die 1,- euro meuk van de Hema. Dan hebben we het nog niet gehad over duurzaam of fair trade, want die kwalificatie krijgen die bonen al helemaal niet. Tip: koop een klein volautomaatje of halfautomaatje met een molen. Zoek vervolgens lekkere boontjes uit bij de plaatselijke koffiebrander en geniet thuis van versgemalen, vers bereide koffie. Dit kost u, afhankelijk van de boontjes, ongeveer 12 euroCENT per kopje...! Gezondheid

Anoniem zei

@marctopper: Ik las het al op de site van Itacaffegroup. Een stuk goedkoper dan Nespresso EN fairtrade..
Ik ben benieuwd. Als de smaak goed is... doei Nespresso.

Anoniem zei

Fictie of een halve waarheid volautomaaten.
Er zijn vijf dingen waar koffiebonen zo min mogelijk mee in aanraking moeten komen; lucht, vocht, warmte, kou en licht. koffie bonen zijn allen vers in lucht dichte verpakking.Zodra ze in de voolautomaat liggen zijn ze niet lucht dicht ook al zit er en deksel op. Op het moment dat Koffie bonen in aanraking komen met lucht verliest het zijn kracht Capsules niet. LOGICA

Anoniem zei

Het klopt DE capsules zijn niet te zuipen.De capsules zijn geperforeerd dus geen tijd om de extractie van de espresso optimaal te benutten.De DE capsule kan namelijk geen druk opbouwen om de perfecte crema laag van je espresso te garanderen. Domme innovatie van DE.Schoenmaker, blijf bij je leest SENSEO

Anoniem zei

Leuk die capsules van ita caffe group. Alleen ze gaan ze voorlopig alleen online verkopen en de minimale bestelling is 60 cups pas vanaf 180 cups gratis thuis.
Als ze zich aan de prijs houden die ze nu noemen moet je dus voor minimaal 12 euro (+verzendkosten) koffie bestellen die misschien niet eens te drinken is.

Inderdaad DE cups zijn niet te drinken.
Zetten zelf nog gewone filterkoffie zeker als er visite komt en voor onszelf tussendoor een lekker bakje nespresso

Anoniem zei

Ita Caffe Group gaat monsters gratis versturen naar nieuwe klanten om kennis te maken met de smaken.
Dat is super je hoeft niet bang te zijn dat de koffie lekker of smerig is zoals bij l'or espresso het geval is. Eerst proeven dan bestellen. Top laat maar komen kan niet wachten.

Anoniem zei

Heb ze ook geprobeerd en eerlijk gezegd is Nespresso inderdaad lekkerder, maar met die uitgebreide keuze duurt het wel een tijdje voordat je je favoriete smaak gevonden hebt. Bovendien maakt Nespresso het veel te omslachtig: óf via internet bestellen (minimaal 50 cupjes + verzendkosten) of in het weekend in de rij bij de Bijenkorf staan (die vaak ook nog niet in de buurt ligt). Ze moeten die dingen ook gewoon op meer plaatsen gaan verkopen. Waarom niet ook gewoon in de supermarkt of bijvoorbeeld elektronicazaken net zoals Dolce Gusto?

Anoniem zei

wat een gezeik...DE smaakt ook PRIMA!

Anoniem zei

ja waarom zijn die capsulles niet overal verkrijgbaar zijn niet van goud .bovendien gaan mensen daarom die goedkopere cuos proberen of zelf hervullen stom van nespresso wath else wellekkerder maar goedkoper mogen ze wel worden

Anoniem zei

Ik had niet verwacht dat DE zo teleur zou stellen. Ik hoorde trouwens vrienden over Campanini capsules, die schijnen goedkoper en lekker te zijn! Iemand ervaring mee??

Johan Krijgsman zei

Ik heb nu een goede site gevonden voor goedkope koffiecups online bestellen. Het is http://www.koffiewinkeltje.com Je vindt alle assortimenten van verschillende webshops en kunt daar de goedkoopste aanbieding vinden. Zo betaal ik nooit teveel voor mijn cups!

Aanrader!

Anoniem zei

Hoi iedereen,

Ja ik had dat probleem ook met de nespresso cups. Ik was steeds een halve dag kwijt om even koffie te kopen Pff. Ik heb nu www.koffiecuppy.nl gevonden. Ze verkopen hier de originele nespresso cups en je kan met ideal betalen. Ik weer helemaal blij. Ik heb er nu 2x besteld en beide keren binnen een dag binnen.

Groetjes tamara

Anoniem zei

Hoi Tamara,
Gewoon even bellen met Nespresso, ook wij hebben geen creditkaart en als je ze eenmalig belt maken zij het in orde dat je voortaan met acceptgirokaart kunt betalen in plaats met creditkaart.
Tevens scheelt het je een hoop geld waar je dan weer extra smaakjes van kunt proberen:)
via nespresso 35 of 37 cent en via koffycupy 55 cent per lekker kopje
Geniet ervan groetjes Annet

Anoniem zei

Nou Nespresso is niet mijn koffie..Ik hou het liever bij DE of die bussen Buismankoffie Cappuccino... Heerlijk!!

echtekoffiedrinker zei

Mijn nespresso machine had het begeven. en omdat ik de cups wat duur vond (en de cups van DE en andere die hierin passen vond ik niet te drinken), ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief.

een vriend van mij had op zijn werk een campanini capsule toestel en daar kan je ook cappuccino en chocolade melk mee zetten.

Echter kan hij de capsules niet meer bestellen van campanini omdat ze hiermee gestopt zijn. Gelukkig heeft een belgische koffiebrander JAVA (www.java.be) deze capsules ook. En besteld hij ze sindsdien bij hun. De koffie smaakt nog beter zelfs (de belgen hebben wel smaak). ik heb contact opgenomen met hun en blijkbaar krijg je het automaat gratis bij afname van een aantal capsules (die ik toch ga gebruiken) zonder verdere contract verplichtingen....relax dus. geen nespresso meer voor mij.