maandag 14 februari 2011

Ireen Wüst flikt het weer eens. Ze zet Nederland opnieuw op de internationale schaatskaart

Ireen Wüst flikt het weer eens. Ze zet Nederland opnieuw op de internationale schaatskaart! We zijn allemaal trots op wat Nederland in het verleden heeft gepresteerd op schaatsgebied. Het zou toch mooi zijn als onze kinderen minstens net zo trots zouden kunnen zijn. Daarvoor moeten en nu mooie prestaties worden behaald op het ijs. En dat gebeurt. Door Ireen Wüst. Gisteren is ze opnieuw wereld kampioen all round geworden.

"Ik ben echt superblij", zei Ireen Wüst stralend na haar titel op de WK allround in Calgary. Op de afsluitende 5000 meter stelde ze haar titel veilig. "Ik zag Sablikova vallen, dat was zonde, maar ik durf wel te stellen dat ik anders ook had gewonnen. Het was echt heel bizar."

"Ik verbaas mezelf op de vijf kilometer", vond Wüst. "Ik dacht rustig te beginnen, maar dat ging niet echt. Ik was gewoon heel goed en ben zo ongelooflijk blij. Ik ben gewoon voor de tweede keer wereldkampioen allround. En laten we eerlijk zijn, alleen titels tellen. Ik ga hier echt huppelend vandaan."

Geen opmerkingen: