dinsdag 22 maart 2011

Tot mijn grote spijt moet ik constateren dat er grote graaiers werken bij de ING die zichzelf proberen te verrijken over de ruggen van miljoenen klanten

Graaier Jan Hommen

Graaier Jan Hommen

Topman van Hilfiger reads the news, Hilfiger: "Tot mijn grote spijt moet ik constateren dat er grote graaiers werken bij de ING die zichzelf proberen te verrijken over de ruggen van miljoenen klanten."

Topman van ING,  Jan Hommen: "Tot mijn grote spijt moet ik constateren dat de variabele beloning voor de raad van bestuur over 2010 het herstellende vertrouwen van onze klanten en de samenleving hernieuwde schade dreigt toe te brengen'"

Hommen schrijft dat de ING-top (en hijzelf dus ook!) onvoldoende heeft ingeschat welk signaal van de bonus uitgaat naar de samenleving. De ING-bestuurders zullen geen variabele beloning meer ontvangen zolang de steun die ING van de staat heeft ontvangen, niet volledig is terugbetaald, liet hij nu weten.

Dit laat heel duidelijk zien dat de ING-top of heel naïef is of heel schofterig probeert te graaien wat er te graaien valt. In beide gevallen horen ze wat mij betreft niet in de top van een grote Nederlandse bank.

Vorige week bleek uit het jaarverslag van ING over 2010 dat Hommen bovenop zijn salaris van 1,35 miljoen euro ook een bonus zou ontvangen van 1,25 miljoen euro. De Tweede Kamer en ook de vakbonden reageerden boos. Minister Jan Kees de Jager van Financiën kondigde zondag aan dat hij in de wet gaat vastleggen dat banken die steun krijgen van de Staat, voortaan geen bonussen meer mogen uitkeren aan de bestuurders.

Veel klanten zeiden hun rekening bij de ING op.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De bonus die ze zouden toucheren was natuurlijk een beloning voor het herstel in vertrouwen dat ze hadden bewerkstelligd ;-)

Anoniem zei

Dit bestuur zou meteen vervangen moeten worden. Hoe kan je na alle ellende, waar velen nog in zitten, zulk onverzadigbaar gedrag tonen. Onbegrijpelijk. Het toont een totale onbegrip (bijna onverschilligheid) voor de gevoelens en het leven van hun klanten.

ING is geen slechte bank er werken vriendelijke mensen maar een bestuur hoort voorbeeld gedrag te tonen. Foei! Een ferme tik op de stoute graaivingers!
Karin