maandag 31 oktober 2011

Nederland is weer veel te lief voor de automobilist. Waarom een puntenrijbewijs niet nodig is.

Puntenrijbewijs 

Nederland is weer veel te lief voor de automobilist. 

Er komt een puntenrijbewijs, maar die geldt alleen voor mensen die gepakt worden met te veel drank of drugs op. Niet voor notoire bumperklevers en hardrijders, die natuurlijk ook een gevaar op de weg kunnen zijn.

Waarom een puntenrijbewijs niet nodig is
Een puntenrijbewijs is er om iemand niet meteen te straffen. Je mag straks in de nieuwe situatie een keer zwaar onder invloed zijn en auto rijden. ALS je dan gepakt wordt is er helemaal niets aan de hand. Je krijgt een punt! Daarna is het wel een beetje oppassen, want 2 keer gepakt worden betekent dat je je rijbewijs moet inleveren.

Dit houdt in dat er heel veel moet worden bijgehouden. En dat alleen voor mensen die met te veel drank of drugs op autorijden. Daar zit het probleem. Dat moet je gewoon niet doen. Dat is verboden. Dat is asociaal. Zelfs deze fout 1 keer maken is asociaal.

Waarom wordt een rijbewijs niet gewoon meteen ingenomen als je wordt betrapt op rijden onder invloed? Dat is voor iedereen veiliger, en het scheelt een heleboel papierwerk.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

gisteren hier in rotterdam....3 marocs in een seat leon...via de meest linker baan bij het stoplicht door rood en dan helemaal rechtsaf buigen om verkeer wat door groen reed te dwingen te stoppen....ik stopte niet en werd nog even bedreigd door de heren marocs, waarop ik gewoon uit de auto stapte om dan maar aan te zien wat ze willen....waarop de helden doorreden...typerend voor dit ramsjvolk....oplossing is rijbewijs direct invorderen....blikjes rapen de komende 6 maanden en bij herhaling een enkeltje marokko....dat vind ik allemaal veel heilzamer voor NL dan een puntenrijbewijs.....overigens bij alcohol en drugs direct rijbewijs afpakken....niks waarschuwen....heb je ook geen puntenrijbewijs nodig...NL verkeersbeleid is gericht op het vullen van de staatskas en niet per se gericht op veilig verkeer.

Fred zei

Probleem is dat de heilige hermandad er geen been in ziet om ook de niet-asociale weggebruiker een oor aan te naaien. In de huidige verkeerswetgeving hebben onze wetshandhavers de mogelijkheid om bij ernstig verkeersgedrag een melding naar het CBR te doen, waarna de 'overtreder' op cursus mag. Probleem hierbij is dat er geen enkele toetsing plaatsvindt; wat oom agent denkt gezien te hebben, wordt voor waar aangenomen. Zelfs als in de strafvervolging, die naast het EMG-traject plaatsvindt, blijkt dat het OM geen poot heeft om op te staan en er geen veroordeling volgt, kun je onder de EMG in de praktijk niet uitkomen omdat het een civielrechtelijke procedure is. Er is dan geen onomstotelijk bewijs nodig, maar slechts een vermoeden. De bezwaarprocedure is een wassen neus. Het CBR verdient dik aan de cursus waarvoor dik 1000 euro in rekening wordt gebracht. De cursus zelf wordt namelijk niet door het CBR zelf gegeven, maar is uitbesteed aan een partij die daarvoor slechts de helft van dat bedrag rekent.

Ik voorzie dat het wel of niet kwijtraken van een punt straks afhankelijk is van het humeur van de verbalisant en dat je maar beter kunt hopen dat hij niet met het verkeerde been uit bed is gestapt en gisteravond geen ruzie met moeder de vrouw heeft gemaakt.

Anoniem zei

Half Nederland moet al met de bus, dus daar kan werkend Nederland nog wel bij. Maar dan wel al die linkse vrije tijds ballen, moraalridders et. nu eens lekker laten werken voor hun en ons geld. Dan zullen we eens zien hoe ze zich in het verkeer gaan gedragen.