zaterdag 10 november 2012

Slachtoffers Badr Hari in compleet in shock door vrijlating Badr Hari

Slachtoffers Badr Hari in compleet in shock door vrijlating Badr Hari


Zakenman Koen Everink, een van de slachtoffers van Badr Hari, is verbijsterd over de beslissing van de rechtbank om de gewelddadige kickbokser tot begin 2013, als zijn proces begint, vrij te laten."Dit kan niet waar zijn!” stamelt hij door de telefoon vanuit het buitenland.

Zie ook: Badr Hari na 6 maanden weer vrijgelaten

Everink liep bij de zware mishandeling in de Amsterdam ArenA diverse fracturen in zijn gezicht op en werd zodanig mishandeld dat zijn voet los kwam te hangen van het onderbeen. "Ik ben echt ontdaan. Ik moet hier even van bijkomen. Ik begrijp er helemaal niets van", aldus Everink over de vrijlating van Hari.

Olivier de Vuijk

Ondernemer Olivier de Vuijk, die in café Cooldown door Hari werd mishandeld, zegt ’in shock’ te zijn. "Ik sta te trillen op mijn benen. Hoe is dit in vredesnaam mogelijk?” Een woordvoerder zei dat het OM niet in beroep kan gaan tegen de voorlopige vrijlating. De rechtbank zegt eigenlijk dat ze vindt dat er nu niet genoeg bewijs lijkt te zijn voor een poging tot doodslag.

Maar voor een andere verdenking, het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel met voorbedachten rade, lijkt dat bewijs er wel te zijn. Op beide misdrijven staat maximaal 12 jaar gevangenisstraf, aldus het OM. Mede om die reden had de rechtbank Hari kunnen en moeten vasthouden, meent het OM.

Geen opmerkingen: