dinsdag 8 januari 2013

Jaap de Witte verlaat de 3JS en Jan de Witte komt bij de 3JS

Jaap de Witte verlaat de 3JS en Jan de Witte komt bij de 3JS 

Jaap de Witte verlaat de 3JS
Jaap de Witte verlaat de 3JS
Jaap de Witte stapt noodgedwongen uit de 3JS. De 59-jarige gitarist heeft een neurologische aandoening waardoor hij nauwelijks meer kan spelen.

"Het signaal vanuit mijn hersenen wordt niet meer doorgegeven naar mijn vingers", vertelt De Witte in De Telegraaf. "Dat frustreerde me zó, dat ik de laatste tijd met een grote boog om mijn gitaar heen liep."

De andere bandleden en het management zijn de afgelopen week op de hoogte gebracht. Het bericht kwam totaal onverwacht.

"Ik heb altijd wel gedacht dat Jaap eerder zou stoppen, maar dat werd ingegeven door het feit dat Jaap ouder is dan wij", zegt frontman Jan Dulles. "Maar dat het op deze manier gaat, is een regelrechte schok voor ons."
Jaap de Witte verlaat de 3JS
Jaap de Witte verlaat de 3JS

3JS blijft 3JS

Mar de de 3JS blijft gewoon de 3JS en niet de 2JS. Dat komt doordat de zoon van Jaap de Witte, de 25 jarige Jan de Witte, hem zal opvolgen. Dat is de meest logische keuze voor de 3JS.

"Het is wel logisch dat ik hem zou vervangen. Ik speelde zo nu en dan al in de band en ken de jongens goed. We hebben al wat keren met elkaar opgetreden." Beroepsmuzikant

Hij wil dan ook graag, net als zijn vader, beroepsmuzikant zijn. "Als je zo’n kans krijgt, pak je die met beide handen aan."

Zijn vader zal hem waar nodig bijstaan met advies: "Niet iedereen kan goed omgaan met de aandacht die je krijgt als je een BN’er bent. Maar Jan is nuchter, dus ik denk dat het wel goed komt."

Of De Witte zelf denkt klaar voor de schijnwerpers te zijn? "Het is nog niet zover. Ik weet niet hoe het gaat lopen; ik kan nu ook niet zeggen wat het me doet." Aandacht van vrouwelijke fans vindt hij niet erg. "Ik weet niet of ik daar gevoelig voor ben; het ligt een beetje aan de vrouw in kwestie."

Geen opmerkingen: