woensdag 16 januari 2013

Frank de Boer is zelf homo

Frank de Boer is zelf homo 

Frank de Boer is zelf homo
Frank de Boer is zelf homo
Frank de Boer valt op mannen. Die conclusie trekt een analyst op basis van een foto waarop de Ajax-trainer met zijn handen in zijn zij staat, zo meldt de populaire homosite Gay.nl. En ik moet zeggen dat als ik naar de bewuste foto kijk, ik ook wel heel erg vind dat Frank er als homo bij staat....

'De handjes in de zij, het broekje kort, geschoren benen en de herkenbare zure nichten-blik. De Boer laat zich op de Copacabana van zijn meest gaye kant zien', stelt een bekende Nederlandse stylist, die anoniem wenst te reageren.

Frank de Boer is zelf homo
Frank de Boer is zelf homo
De trainer kwam vorig jaar nog in het nieuws doordat hij in het BNN-programma FC Gay zei dat er geen homoseksuele profvoetballers zijn omdat ze een andere motoriek hebben. 'Als je de homo bekijkt, denk ik, die is wat minder... a-sportief, meestal denk ik. De motoriek, normaal gesproken, dat valt toch meestal wel op bij homo's. Misschien is dat het', antwoordde De Boer op de vraag van verslaggever Tim Hofman die wilde weten waarom er zo weinig homo's in het profvoetbal te vinden zijn.

Het resultaat was een grote golf van kritiek. Kort daarna liet Frank de Boer op Twitter weten alle ophef over zijn uitspraak te betreuren. Op de Twitterpagina die hij deelt met zijn broer Ronald meldde hij: 'Voetbal is van iedereen, ook van homo's. Ik betreur de ophef. Heb niemand willen kwetsen. Uitspraak is uit zn verband gerukt.' Maar wat Frank de Boer zei, heeft hij wel gezegd. En daarmee heeft hij mensen - misschien onbewust - toch gekwetst.

Geen opmerkingen: