woensdag 10 april 2013

Balthazar Blaaskaak

Balthazar Blaaskaak

Onno Hoes kent Balthazar Blaaskaak heel goed!
Onno Hoes kent Balthazar Blaaskaak heel goed!
Burgemeester Onno Hoes van Maastricht heeft woensdagmorgen in de ochtendshow van Giel Beelen op 3FM een flinke blunder gemaakt. In de rubriek 'Gaat-ie Mee of zegt-ie Nee?' stelt een verslaggever de burgemeester van Maastricht vragen over Balthazar Blaaskaak, een niet-bestaande gevangene die uit een TBS-kliniek zou zijn ontsnapt. Hij zou nog vrij rondlopen en de straten van de Limburgse stad onveilig maken.

'Deze straatterrorist loopt nog steeds rond in het zuiden van Limburg. Maakt u zich daar druk om?', vraagt de verslaggever van de radioshow aan Hoes in het programma. Hoes slaat vervolgens in het interview een flater in door net te doen alsof hij op de hoogte is van de loslopende crimineel.

'Natuurlijk maak ik me druk, maar ik heb hele goede mensen bij de politie en het Openbaar Ministerie die dit soort dossiers heel goed volgen en me daar ook in adviseren. Dus ik hoef er zelf niet om wakker te liggen. Ik zorg wel dat ik continu word geïnformeerd,' aldus Hoes.

Geen opmerkingen: