dinsdag 14 mei 2013

De borsten van Angelina Jolie

De borsten van Angelina Jolie

De borsten van Angelina Jolie
De borsten van Angelina Jolie
Lange tijd waren de borsten van Angelina Jolie de droom van veel mannen. Angelina Jolie is een super spannende vrouw, mooi, leuk en lekker. En dan hoor je ineens dat ze haar borsten preventief heeft laten verwijderen. Dan schrik je. Is het een rare foute grap? Is het een rare foute actie van Angelina? Nee, het is geen grap en het is een goed doordachte actie van Angelina Jolie. Angelina Jolie heeft dat gedaan vanwege haar genetische aanleg om kanker te krijgen. De actrice verloor op jonge leeftijd haar moeder aan kanker.

"Ik zou vijftig procent kans hebben op eierstokkanker en zelfs 87 procent kans op borstkanker", schrijft Jolie in de New York Times, waarin ze uitlegt dat ze drager is van het beruchte BRCA1-gen. Dragers van dat gen lopen een ernstig verhoogd risico op borstkanker en eierstokkanker. "Het is niet makkelijk om te vertellen, maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Mijn kans op het ontwikkelen van borstkanker is gedaald van 87 procent tot minder dan 5 procent. Ik kan mijn kinderen vertellen dat ze niet hoeven te vrezen dat ze me zullen verliezen aan borstkanker." Implantaten
De borsten van Angelina Jolie
De borsten van Angelina Jolie

De operaties van Angelina Jolie begonnen 2 februari 2013, en zijn sinds 27 april achter de rug. De drie maanden durende behandeling is 'succesvol afgesloten' met het plaatsen van implantaten. "Het enige wat ze kunnen zien, zijn de kleine littekens, maar voor de rest ben ik nog altijd hun moeder, dezelfde als ik altijd was. Ze weten nu dat ik hen graag zie en dat ik alles zou doen om zo lang mogelijk bij hen te kunnen zijn", besluit Jolie.

Geen opmerkingen: