maandag 26 mei 2014

Door Monique Biesemann opgelicht op Marktplaats

Door Monique Biesemann opgelicht op Marktplaats

Ik heb er vaker van gehoord, en dacht dat het mij niet zou overkomen. Dus toch. Oplichting op internet (bijv Marktplaats) komt vaker voor. Maar tot nu toe niet bij mij.

Opgelicht op marktplaats door Monique Biesemann
Opgelicht op marktplaats door Monique Biesemann
Ik wilde met de Pinkersterdagen naar de Beekse Bergen gaan met mijn vrouw en 2 kinderen en kwam erachter dat er op marktplaats kortingsbonnen te krijgen zijn. In plaats van 90 euro, zouden we dan een kortingsbon voor 4 personen kunnen scoren. Ik had na enig bieden eindelijk succes. Ik kreeg een email met de tekst:
Beste ....
Ik ga akkoord met je bod van 33 euro. Woon je in de buurt van Den Bosch, zodat je de entreekaart kan komen ophalen of zal ik deze versturen? Groetjes, Monique. 
Versturen leek me wel handig, omdat ik in Amsterdam woon en ik niet elke dag in de buurt van Den Bosch kom. Ik heb de 33 euro overgemaakt naar wat onze Monique in haar volgende email meldde:

Rabobank IBAN NL84RABO0123192617
Of gewoon: 123192617
T.a.v. M.S. Biesemann
Ik heb de 33 euro 20 mei overgemaakt. Na vele emails richting Monique, heb ik geen bon ontvangen noch een reactie op de verstuurde emails.

Uiteraard begon ik me nu zorgen te maken. Ben ik nu opgelicht. Ik besluit te gaan googlen op 'Monique Biesemann' en kom direct de volgende link tegen: Ik zou graag een link naar mijn naam willen verwijderen die ten onrechte is geplaatst op de startpagina baby door Brenda (https://productforums.google.com/forum/#!topic/websearch-nl/vYZuskgdr90)

Dat geeft me weer het gevoel dat Monique Biesemann eerlijk is. Maar dat is ze niet. Want Monique Biesemann heeft ook een email verstuurd vanaf haar hotmail adres (dom dom): moniquebiesemann@hotmail.com Naar dat email adres heb ik diverse emails verstuurd, die niet worden beantwoord. Terwijl in haar emails de toevoeging "verstuurd vanaf mijn iPhone 5s" staat. Monique heeft haar hotmail adres gekoppeld aan haar iPhone 5s en kan dus redelijk snel zien of ze email heeft en daarop reageren.

1 opmerking:

Anoniem zei

Volgens mij heeft die Biesemann mij ook opgelicht. Aangifte doen. Meer kun je niet doen tegen die trut